Viime torstain agilitytreenit oli aika tehokkaat. Näsän ryhmällä otettiin viime kisojen A-putki -hässäkkäaloitus uusiksi, ja päästiin kokeilemaan erilaisia keinoja selviytyä kuviosta. Tällä kertaa Näsällä ei ollut ongelmia osua oikealle esteelle, kokeilin parillakin eri ohjaustavalla. Samaan harjoitukseen kuului pujotteluunmeno, joka sekin tietynlaisissa tilanteissa on meille hankala. Näsän pitäisi päästä aloittamaan pujottelu mun edellä, se ei tahdo kestää sitä että minä olen siellä mukana sörkkimässä. Nykyisillä kolmosten radoilla kuitenkin aika usein tullaan pujotteluun mutkan kautta ja sivusta, joten lähettämään pääsy on ollut välillä ihan mahdotonta. Siksipä ollaan nyt muutaman kerran kokeiltu Näsän kanssa "tyrkkäämistä", eli minä olen käsineni vetämässä koiran kahdesta ensimmäisestä välistä. Ja hitto vie, keino toimii! Vielä lisää treeniä että tulee varmemmaksi, ja sitten voisi uskaltautua kokeilemaan kisoissakin!

Enzon treeneissä oli rata, jota me ei sattuneesta syystä menty ihan kokonaan yhtäkyytiä vaan otettiin muutaman esteen pätkissä. Enzolla on edelleen asenteena "täysillä päin", se ei kulje puolivaloilla koskaan. On ihan tosissaan haasteellista ohjata sitä, taitoa kun ei vielä ole niin että pahemmin voisi lähetellä vaan mukana täytyisi pysyä, ja enhän minä tuollaisen formulan vauhdille pärjää. Kontaktit sujuvat jo aika hyvin, toki tarvitsee kuitenkin huolellisen haltuunoton ennen kontaktiestettä. Aika hyvin Enzo kuitenkin tarjoaa jo itse pysähdystä nousukontaktille, ja alastulon pysähdys on vieläkin varmempi. Kyllä tästä vielä agilitykoira tulee. :-)